maanantai 4. toukokuuta 2020

Heippa vaan


Ne jotka seuraavat minua Twitterissä ovat saattaneet sunnuntain 3.5.2020 jälkeen huomata pienen muutoksen. Nimittäin en ole enää Twitterissä.

Päätin poistaa tilini pitkän, noin puoli vuotta kestäneen, harkinnan jälkeen. Harkinta kesti pitkään, päätös oli impulsiivinen. 

Olen ollut oikeastaan koko kuluneen vuoden vaihtelevan masentunut, aloitekykyny ja elämänhaluni ovat vaihdelleet voimakkaasti viikosta toiseen. Touhukkaita ja optimistisia päiviä seuraa usein ajanjakso, jolloin en meinaa päästä sängystä ylös ja pelkkä kävelylle lähteminen saa aikaan paniikkikohtauksen.

Covid-19 pandemia on myös aiheuttanut kohtuutonta stressiä kaltaiselleni tuumailijalle, joka pyrkii joka käänteessä ajattelemaan mahdollisimman laajoja kokonaisuuksia.

Sosiaalinen media on aina ollut minulle ensisijaisesti viihdettä, ajankulua. En ole liittynyt minnekään saadakseni kavereita tai kontakteja. Ajankulusta on kuitenkin tullut aikarosvo.

Jos on 6800 seuraajaa, kuten minulla, käy kuten jos seurattavia on yhtä paljon. En ole varmasti pariin vuoteen seurannut ns. Twitter-fiidiäni, riittää että luen ilmoitukset läpi. Jos twiittaan illalla jotain, on aamulla 200 – 300 tapahtumaa kelattavaksi. Näihin vastatessa menee koko aamiainen ja lounasaikaan mennessä ilmoituksia on jälleen se 200 – 300. Näistä valtaosa on tykkäyksiä ja uudelleentwiittauksia ja loput ovat sitten ”kommentteja” ihmisiltä joista ei pysty sanomaan, ovatko he botteja, kännissä, pilvessä vai jotenkin henkisesti jälkeenjääneitä. Murto-osa kommenteista on sitä fiksua ja järkevää diskurssia, jota odotan sosiaaliselta medialta.

Twitter on mennyt enemmän ja enemmän mikroblogista ja keskustelusta huutamisen suuntaan. Tahallinen väärinymmärtäminen ja mielensäpahoittaminen ovat nyt jälleen se kantava trendi ihmisten välisessä keskustelussa. Edes yksinkertainen ”shitpostaus” meemeillä ei ole varma tapa mennä eteenpäin, sillä joku pahoittaa mielensä siitäkin.

Twitterissä on tahoja, jotka edellyttävät, että tietyillä seuraajamäärillä myös sisällön (eli twiittien) tulee olla linjassa jonkin intersektionaalisen feminismin esoteeristen sääntöjen mukaan; ns. ”slap down huumori” (ei ole oikea sana) on sallittua vain jos seuraajia on huomattavan vähän tai seuraajat ovat inaktiivisia tai botteja. Minun seuraajamäärillä jopa Kevätpörriäiseen sopivat vitsit ovat tätä ”slap down huumoria” joka tässä tapauksessa on ”maalittamista”.

Maalittaminen on käsitteenä samanlainen kuin rasismi. Vain tietyt tahot saavat kertoa, kuka maalittaa ja mikä on maalittamista. Kun ihminen twiittaa, että ”iloitsee jokaisesta Covid-19 pandemian aiheuttamasta lentoyhtiöiden konkursseista” ja minä uudelleentwiittaan sen saatesanoilla ”Lapsellista” on kyse maalittamisesta. Kun tämän twiitin jälkeen minun profiiliani jaetaan sadoille ihmisille postituslistan omaisesti ja kehoitetaan blokkaamaan ja ilmiantamaan tilini, kyse ei ole maalittamisesta vaan sosiaalisen oikeudenmukaisuuden toteuttamisesta.

Olen joutunut tietyn kansanosan, jota kutsun 2.0-jengiksi (Blokkilista #2 mukaan kts. Google), voisin helposti nimetä heitä tähän, mutta kyse olisi maalittamisesta, silmätikuksi vuoden 2019 maaliskuussa jolloin  työelämäprofessori Pekka Sauri antoi minulle leikkimielisen, hyvin epävirallisen, Rakentava twiittaaja -tunnustuksen kerrottuani avoimesti kokemuksistani koulukiusaamisesta, kirjoittamalla hyvin pitkän ja tarkan kuvauksen omista kokemuksistani. Tekstin kirjoittaminen oli vaatinut minulta vuosien sisäisen kamppailun omien henkisten lukkojeni kanssa ja vaikka se avasi vanhoja haavoja, sen kirjoittaminen oli jollain tapaa myös katarttinen kokemus. Sen seurauksena uskalsin olla muutamassa julkisessa projektissa omalla nimelläni ja myös järjestää valokuvanäyttelyn omalla nimelläni, taiteilijanimen sijaan.

Tämä ei kuitenkaan sopinut kaikkien pirtaan. Joku joka oli ärsyyntynyt nettipersoonaani, kaivoi esiin vuosia vanhan twiitin jossa vitsillä heitin, ihmiselle jonka tunnen oikeassa elämässä, että ”en usko hänen olevan homo, hän ei ole koskaan lyönyt minua käsilaukulla”.

Yhtäkkiä olin homofobinen, seksuaalivähemmistöjä vastustava vihapuheen levittäjä. Ja Pekka Sauri, arvostettu yhteiskuntamme jäsen, oli ”vittumainen etuoikeutettu valkosetäukkeli joka jakelee palkintoja kavereilleen”. Minulla oli tuossa vaiheessa takana kahdeksan vuotta twitteriä ja noin 60 000 twiittiä. Tämä parinkymmenen hengen ydinjoukko otti asiakseen kammata jokaisen twiittini kahdeksalta vuodelta ja kerätä sieltä kaikki ne, jotka vaan jotenkin saatiin näyttämään huonolta.

Myönnän ihan suoraan, että suurin osa twiiteistäni on typeriä. Toisaalta, en minä yritäkään olla Esko Valtaoja tai Kari Enqvist. Silti luulisin, että kun jääkiekon MM-kisojen aikana twiittaan, että ”ruotsalaiset on pannu hanhii” ja ”mats sundin är hoomosexual”, niin ihmiset tajuaisivat kyseessä olevan vitsi.

No kaikki eivät näin tajunneet. Minä olen, twitterin mukaan, homofobinen, seksuaalivähemmistövastainen, ksenofobinen, misogyninen rasisti ableisti ja koulukiusaajamentaliteetilla toimiva oikeistolainen edgelordi joka maalittaa.

On muuten ihan kiva joinain aamuina herätä, avata twitteri ja ensimmäiseksi googlata mikä ensimmäisen maailman sortaja olet.

Ja kaikkea mitä minä olen, on myös Pekka Sauri ja ylipäätänsä kaikki jotka ovat yhtään enemmän minun kanssani tekemisissä. Liioittelu viedään mielestäni jo parodiahorisontin yli kun kerron jonkun 80-luvun Pahkasiasta pöllityn vitsin Pikku-Kallesta ja rautakeuhkosta ja sen seurauksena minä olen ableistinen paskakasa, Pekka Sauri on ableistinen paskakasa ja ihmiset joiden kanssa olen käynyt kaljalla tai ostanut vakuutuksen ovat osa ”ableistista sorjatakohorttia ja ihmispaskoja”.

Rakentava twiittaaja -nimitys on ollut raskas taakka kantaa, tuon jälkeen kaikki mitä olen twiitannut, on tarkasteltu suurennuslasilla, revitty paloiksi ja jos mahdollista, kontekstista irroittamatta tai irroittamalla, pistetty jakoon saatesanoilla ”Pekka Saurin rakentavatwiittaaja jälleen vauhdissa” tms.

Minä en ihan oikeasti halua lukea tämmöistä paskaa twitteristä, jonka piti olla minulle ajankulua.

Minulla on ihan samat kiireet ja ongelmat kuin muillakin, kämppä muuttuu sotkuiseksi, iltaoluet alkavat olla alkoholismin puolella, vanhemmat ikääntyvät ja tarvitsevat enemmän ja enemmän apua arkielämän kanssa, pystyssä pitäisi pitää niin firma kuin sijoitussalkkukin ja auto saada katsastuksesta läpi.

Minä haluan käyttää twitteriä silleen, että kun menen paskalle, niin voin laittaa höpöhöpö juttuja miten ”Vilhon kanssa varauduttiin korona-apokalypsiin hankkimalla samanlaiset nahkahaarniskat, mutta ei homolla tavalla nahkaiset” ja sitten nauretaan typerälle jutulle ilman, että joku 54-vuotias opiskelija, joka näyttää hermafrodiitin ja papukaijan risteytykseltä, tekee asiasta rikosilmoituksen ja uuden blokkilista-aallon.

Tämä minun tapa ei toimi, minusta riippumattomista syistä, joten ehkä helpompi olla lopullisesti poissa Twitteristä?

Nyt viimeisimmät käänteet menivät sillä lailla, että itseään kovasti julkisuuteen tuonut, blokkailukulttuuria suosiva, ilmastoaktivisti, 17+ vuoden ikäinen Atte Ahokas, joka on muuten blokannut minut, vaikka aiemmin olemme käyneet hyvää keskustelua mm. ilmastonmuutosdenialisteista, ilmeisesti 2.0 jengin paremmat ihmiset ovat tulleet muistuttamaan että minua ei ole sovelias seurata, keskittyi tilillään lähinnä valittamaan omasta someuupumuksestaan. Mielestäni twiitit olivat 100% huomiohuorausta ja asian selväksi tekemiseen olisi riittänyt yksikin twiitti.

Menin sitten twiittaamaan, että Atte on itkupilli.

Tein kaksi virhettä, sen että twiittasin jotain noin tyhmää ja sen, etten jäänyt koneelle päivystämään (kännykkäni on huollossa, sijaisluurissa olevaa twitteriä en tykkää käyttää kun se tuntuu jättävän ilmoituksia välistä pois). Lähdin töihin ja varastolla käymään ja palasin koneelle vasta tunteja myöhemmin. Tässä vaiheessa ilmoitukset olivat räjähtäneet ja sisältö oli sitä tuttua ja turvallista; olet paska, täyssika, koulukiusaaja, jne jne. Numerosarjatilit leikekirjaston profiilikuvilla arvostelivat minua ”nimimerkin takaa huutelevaksi puskajussiksi” jne. jne.

Alkoi vituttamaan joten en jaksanut vastailla kovinkaan asiallisesti suurimmalle osalle asiattomista kommentoijista. Virhe tämäkin.

Mitä pidemmälle rullasin ilmoituksia, sitä selvemmin kävi ilmi, että 2.0 blokkilistajengi oli aktivoitunut ja keskustelua käytiin nyt heidän säännöillään: jakamalla kuvakaappauksia twiiteistäni blokkien takaa, toisin sanoen minulla ei ollut mitään sanottavaa. Tämmöinen kuvakaappauksilla käyty keskustelukulttuuri on myrkyllisintä mitä tiedän.

Löin tilin lukkoon ja poistin tuon typerän ja lapsellisen twiittini Atesta. Se oli typerä, lapsellinen ja harkitsematon. Poistin myös kommenttini ihmisille, koska nekin olivat typerä ja lapsellisia.

Tein nämä kaikki kuitenkin liian myöhään; kuvakaappaukset oli jo otettu ja niitä jaettiin auliisti. Ketään ei kiinnostanut se, että olin poistanut twiitit. Olisin voinut myös pyytää anteeksi Atelta, jos en olisi hänen blokissa.

Kirjauduin twitteriin manageroimani yhtyeen tunnuksilla ja katsoin syntynyttä myrskyä. En ollut uskoa silmiäni kun eräs sosiaalisen oikeudenmukaisuuden soturi jakoi kuin liukuhihnalta kuvakaappauksiani twiiteistäni, jotka oli helppo ymmärtää väärin. Jollain ihmisellä on minusta kuvakaappausmateriaalia vuosien ajalta. Myös jaettiin kuvakaappauksia keskusteluista, joissa minusta puhuttiin mutta minä en ollut äänessä. Näiden kaikkien kantava ajatus oli lyhykäisyydessään se, että minä kiusaan lapsia, minä olen lasten kiusausringin johtaja ja että Pekka Sauri sallii lasten kiusaamisen netissä ja suorastaan kannustaa siihen koska hänen nimittämä rakentava twiittaaja kiusaa lapsia twitterissä.

Minä kirjoitin yhden typerän twiitin, jonka poistin, tyypistä joka on 17-vuotias ja nyt minä olen jonkinlainen keskitetyn lastenkiusausmafian Don?

Yhdellä twiitillä. Jonka tosiaan poistin.

Ja koska olen saanut rakentava twiittaaja -nimityksen joskus viime vuonna, niin Pekka Saurin linja on se, että lapsia saa kiusata internetissä?

Kun näin kuinka paljon Pekka alkoi saada paskaa niskaansa, poistin tilini. Olin lähellä tehdä näin jo kesällä 2019 kun nämä tietyt tahot nostivat paskamyrskyn, jonka seuraksena Pekka Sauri lopetti tunnustuksen jakamisen. Tällöin Pekan toive oli, että en poistaisi tiliäni.

Meillä on Pekan kanssa ollut sellainen ns. ”running gag”, että meillä on yhteinen bändi, jossa musiikki tulee toisena ja ulkomusikaaliset seikat ja sekoilu ekana. Olemme twiittailleet puolin ja toisin täysin tuulesta temmattuja tarinoita eri soittoreissuilta ja sekoiluista treenikämpältä. Tarkoituksena on ollut ihan pyyteettömästi tuottaa hauskuutta ja iloa ihmisten elämään. Valitettavasti olen saanut sieltä twitteristä lukea, että miten ”Pekka on idiootti kun kaveeraa tuollaisen paskakasan (=minä) kanssa” ja että miten minä olisin jopa jokin Pekka Saurin sivutili, jolla hän ”anonyymisti” kiusaisi ihmisiä vittuilemalla. En tiedä viitsinkö edes alentumaan kommentoimaan näin pahantahtoisia ja selkeästi ilkeilymielellä tehtailtuja huhuja.

Mikäli joku on jaksanut lukea näin pitkälle niin tahtoisin kertoa, että minä en ole Saurin sivutili tai -persoona, emmekä me ole millään lailla kavereita oikeassa elämässä. Me emme tunne toisiamme, me emme ole puhuneet keskenämme. Me emme edes tiedä missä toinen asuu.

Toivoisin koko sydämestäni, että kaikki ne jotka kokevat twitterprofiili Likaisen Hipin jollain tapaa vastenmieliseksi, lopettaisivat kuitenkin Pekka Saurin nimen vetämisen lokaan. Unohtakaa se rakentava twiittaaja -nimitys. Antaisin sen pois jos voisin. En alun alkaenkaan tahtonut sitä tai pyytänyt. Se on ollut raskas risti harteillani viimeisen vuoden, kiitos blokkilista 2.0 -jengin.

Päätökseni sulkea tili ei ole vielä lopullinen, minulla on 29 päivää aikaa muuttaa mieleni. Mutta pelkään, että tietty maalittaminen jatkuu. Nimen ja @-handlen vaihto voi olla tilapäinen ratkaisu, mutta käsittääkseni sosiaalisen oikeudenmukaisuuden soturit seuraavat ”pelikenttää” tarkkaan ja rakentava twiittaaja -keissin yhteydessä tapahtunut nimenvaihtoni raportoitiin yllättävän nopeasti.

Tuntuu uskomattomalta, että olen kirjoittanut neljä A4’sta siitä, miten somessa oleva ihmisryhmä vainoaa minua vuodesta toiseen, koska twiittasin jotain mistä he eivät pidä, mutta mikä ei ole millään tavalla väärin tai laitonta, kehoittaen ihmisiä blokkaamaan ja raportoimaan profiilini ja yrittäen sabotoida ihmisten elämää jotka ovat kanssani tekemisissä siellä somessa ja koko ajan punaisena lankata tässä on se, että minä olen se kiusaaja, eivät ne blokkilistoja keräävät ja jakavat sosiaalisen oikeudenmukaisuuden soturit, jotka nimittelevät, haukkuvat, levittävät huhuja ja pyrkivät haittaamaan reaalielämää.

Oma vika. Mitäs lähdin sinne internettiin.

65 kommenttia:

  1. Voihan virtuaalitodellisuus. Pärjääthän?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sarkasmi ja huumori jota vaan kaikki ei tajua kiitos sun twiittejä on mukava lukea. Mikäs muuten on bändin nimi kyselee yks wannabee muusikko.

      Poista
  2. Voimia eteenpäin. Tämä oli sarjassa myrsky vesilasissa, tai siis lähtinsiitä ja paisui kohtuuttomiin mittoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu. Eniten vituttaa Saurin ja muiden puolesta jotka saavat myös paskaa niskaansa.

      Poista
    2. Nimesi jää leijumaan ilmoille. Suosittelen jättämään tämän tilin. Muistutuksena meille kaikille.
      Tsemppiä!

      Poista
  3. Toivottavsti palaat, mutta ymmärrän täysin jos et. Oot ihana <3 ja hienoa että kirjoitit tän.

    - Laura (Se lyhyt Laura)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista sanoistasi, etkä sä olet lyhyt!

      Poista
  4. Toivon että palaat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Täytyy vähän katsella kun saan oman kännykkäni huollosta.

      Poista
  5. Tsemppiä kovasti! Kuten itsekin sanoit, oli lapsellista kommentoida Attea niin. Yhtä lapsellisia ovat ne sinun kimppuusi käyneiden kommentit ja juurikin nuo kuvakaappaukset yms yms. Tällä hetkellä ne tuntuvat pahemmalta toiminnalta kuin sinun toimintasi. Jokainen tekee virhearviointeja.
    Itse ilolla seurasin räväkkää twiittailuasi.
    Kaikkea hyvää sulle tästä eteenpäin!

    VastaaPoista
  6. Shit happens. Mutta toivon, että palaat Twitteriin. Twitter on nyt astetta tylsempi paikka.

    VastaaPoista
  7. Jäätävää paskaa. ja se velloo edelleen. On varmaa hienoa olla sosiaalisesti oikeudenmukainen vitun kyrpä netissä (terkkuja BL 2.0) ja kiusata tyyppiä jonka itse on nimennyt kiusaajaksi ja huutaa samalla kuinka kiusaamisen pitää loppua.

    Sä teet mikä oikealta tuntuu, palaat tai et. Toivoisin niin, mutta ymmärrän, teit kuinka päin tahansa.
    Tänks näistä vuosista kuitenkin. Ehkä nähdään joskus jossain kaljaladossa.

    The J-P.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näistä sanoista! Mulla on tosiaan vielä 29 vrk aikaa harkita paluuta!

      Poista
  8. Tsemppiä tuntematon kaksoisveljeni. Olet se kaveri, joka päästi usein suustaan ne jutut, jotka minä virkani ja asemani puolesta pidän sisälläni.

    Joskus juttusi ovat aivan saatanan tyhmiä, joskus jopa totaalisia rimanalituksia. Voisit jättää aika monet kurkkusmegmat jopa sanomatta. Siltikään en ole käynyt kimppuusi paskamyrskyn lailla. Miksi olisin? Siksi, että olen eri mieltä kanssasi? Ei riitä minulle syyksi. Nettikaveriakaan ei hylätä, vaikka välillä suusta törkyjä pääseekin. Jos joka asian takia, josta olen ihmisten kanssa eri mieltä, alkaisin räyhäämään (sori), niin muuttuisin osaksi sitä saatanan lammaslaumaa, joka mm. Twitterissä määkii massoina ja ottavat joka viikko jonkun uhrikseen ja kairaavat kakkoseen niin kauan, että jotakin nyt nähdynlaista tapahtuu. Tiedät, mitä tarkoitan. Luulen ainakin.

    Vituttaa puolestasi. Ja hieman omastakin, kun en pääse heittämään läppää mutsistasi, pattereiden ilmauksesta, Stockmannista, valokuvauksesta, pyöräilijöistä, tuhoutuneista aivosoluista jne. Ollaan kuitenkin tässä vuosien aikana naureskeltu toisillemme aika monta kertaa. Pysy kunnossa. Ilmataan, kun tavataan (virtuaalisesti).

    VastaaPoista
  9. Tsemppiä ja voimia! Myrsky vesilasissa laantuu nopeasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tätä toivon tosiaan koska sivullisia uhreja voi tosiaan tulla kun nää terohannulat, pyörä-marjutit ja juhopeet sun muut vatipäät temmeltää e-penis pystyssä.

      Poista
  10. Iso peukku täältä sinulle. Olen ollut vastaavanlaisen skeidan kohteena ja se vei fiilikset olla koko twitterissä. Kaikki vedetään irti asiayhteydestä ja vääristeltyä versiota jaetaan kavereille, toinen toisensa selkää taputtaen.

    Hulluinta on, että ihan samanlaisia tyhmiä juttuja jakavat tyypit ovat OK, jos edustavat oikeaa aatesuuntaa tai ovat blokkilistatyyppien kavereita. Kiusaaminen on ihan jees, kun se tehdään "pahoille" tyypeille.

    Onneksi se on tosiaan myrsky vesilasissa. Luulihan feministipuoluekin saavan vähintään neljä kansanedustajaa, kun kannatus Twitterissä oli niin vahvaa. Tosielämä on kuitenkin sen ulkopuolella - onneksi.

    Olen lukenut paljon tekemästäsi hyvästä. Keskity siihen. Siitä jää positiivinen jälki ihmisen sieluun, toisin kuin näistä paremmiston hyvesignaloinneista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reaalimaailma ja twitter ovat tosiaan kaksi eri asiaa, valitettavan moni ei sitä tunnu tajuavan.

      Poista
  11. Miksi ei vaan voi sanoa olin typerä ja pyydän anteeksi. Minä tein väärin ja kadun sitä.Pitää uhriutua ja kerjätä sääliä ja koota joukkoja. Miksi aina napit vastakkain,miksi huutamassa pennuille, miksi vähättelemässä naisten kokemaa häirintää, leuhottamassa huumeiden käytöllä, miksi vittuilla ja uhota. Kasva aikuiseksi sinäkin jo pikkuhiljaa. Huomasihan kaikki varmasti kuinka paljon sulla oli seuraajia ja kuinka paljon tviittasit ja Pekka Saurinkin tunnet, ooooo! Hyvä kun läksit,ei tule ikävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi että tollasella paskanimijällä olisi jotain kysyttävää, siksi.

      Poista
  12. Tsemppiä. Tuumi ja tule takaisin tai sitten ei.

    Olen ollut Twitterissä vain 2.5 vuotta ja ensimmäisen myrskyn jälkeen pelästyin ja laitoin tilin kiinni. Silloin kerroin vain mihin lakiin perustuu Luottotietojen tsekkaus. Tili on ollut kiinni kolmesti mutta olen palannut.
    Yritän tukea jos joutuu myrskyyn myös Sauria joka sai rapaa Rakentava twiittaaja jutusta.
    Hyvää analysointia. Pohdi ja palaa tai jatka blogin puolella.
    Voimia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bloggaaminen jatkuu joka tapauksessa! Katsotaan sen twitterin kanssa.

      Poista
  13. En ole kovin kauan seurannut sua twitterissä mutta iloa ja hauskuutta olet tuonut. Sanaan huumorintaju liittyy jo sana TAJU ja sitähän ei vaan voi kaikilta odottaa. Toivon että palaisit twitteriin�� t. Minna S.

    VastaaPoista
  14. Todella paska keissi. Ennemmin lukisin näitä sun horinoita, kuin koko vitun twitteriä yhteensä. Toivottavasti teet räjähtävän paluun, mutta jos et niin ymmärrän sen. Uskomattomia idareita riittää, muttei niitä, jotka sanovat mikä mättää ja miten asiat näkevät osuvan huumorin kera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy katsoa, tavallaan kiinnostaisi palata kun tietää miten paljon se vituttaa pottatukka-pumpernikkelijengiä!

      Poista
  15. Neuvoni tällaisten tilanteiden varalta: Jos koet astuneesi yli jonkin rajan tai olleesi tarpeettoman ilkeä, pyydä reilusti anteeksi. Itse en deletoi tekemiäni virheitä kuin hyvin harvoin, jos ne eivät ole ehtineet olla online muutamaan hetkeä pidempää. Muissa tapauksissa jätän ne itselleni muistutukseksi. Ja tietysti siksi, ettei poistamisella saavuta mitään, koska minullakin on päivystävä faniklubi, joka näyttää keräävän kuvakaappauksia Tere fan clubin arkistoihin reaaliajassa.

    Mutta poistuminen somesta? Ei tietenkään. Twitterissä on muutenkin aivan tarpeeksi blokkilistaparemmiston tuottamaa hälyä. Jos tervejärkiset lähtevät sieltä, niin jäljelle jää vain se mutapainiporukka, joka juoksee ympäri nettiä etsimässä häiriköitäviä, suvaitsevaisuuden nimissä tietenkin.

    Sulla on anonyymi tili, twiittaa mitä lystäät. Jos tulee jokin kohu, niin pyydä anteeksi tai ole pyytämättä, anna pölyn laskeutua pari päivää ja jatka niin kuin aikaisemminkin. Kuvakaappauksin keskustelevan blokkijengin voi hiljentää tai blokata takaisin, jos haluaa tehdä alustasta itselleen siedettävämmän paikan. En minäkään jokaista anonyymiä ääliötä jaksa noteerata mute-nappia pidemmälle. Miksi noteeraisin? En minä ole heille aikaani velkaa, etkä ole sinäkään.

    Vedä hetki happea, lue aamuisin jotain vähemmän häiriintynyttä, käy rauhassa töissä. Joku päivä sitten taas twiittaamaan niitä hupailuja Saurin kanssa. Pekka on myös iso mies ja kokenut poliitikko. Hän varmasti osaa jättää hälyäänet omaan arvoonsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos näistä sanoista, olen välittänyt Atelle anteeksipyynnön mutta en tiedä onko hän saanut sen.

      Poista
  16. Tuu takaisin Räyhis �� T. Twitter-nobody joka odottaa sun ja Pekun maailmanvalloituskiertuetta. Tai jos et tuu niin kaikkea hyvää, teidän seikkailut on ollut ehkä parasta twitterissä ❤

    VastaaPoista
  17. Todella ikävää! Olen ilolla lukenut twiittejäsi ja joskus hekotellut jopa ääneen - yleensä vähintäänkin myhäillyt. Toivottavasti jaksat kuitenkin hyvin ja mahtavalle äidillesi tsemppiä. Ajattele noista maalittajista kuten savolaiset: kaikkea se leipä elättää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äidin uusi puhelin pitäisi tänään ottaa käyttöön, DNA kaupan kautta virittämään wlan-modeemin asetuksia. Voi hyvä isä mikä show.

      Poista
  18. Seurailen tuolla twitterissä varsin pientä sakkia, ei virta riitä laajoihin viestivirtoihin, mm. syistä jotka itsekin toit esille. Tää vähäinenkin riitti siihen että sinunkin twiitit ponnahtelivat aika-ajoin esiin ja niille sai usein nauraa räkäisesti vedet silmissä ja toki välillä olla tukka pystyssä odottelemassa että kuinka hapokasta sananvaihtoa joistakin heitoista seuraa. No nyt on nähty reagoinnin huipentuma, vituiksihan se avauskin meni, mutta menikö kuitenkaan niin pahoin? Ei teininkään pidä käyttäytyä ihan kuinka vaan. Jotenkin aika raukkamaisin konstein lynkkaus käyntiin. Blokkilista, voi hevosen perse ja laumasielut. Ja sitten sä menit hyppäämään kehästä, romut kasaan ja takaisin rinkiin olis kaino pyyntö, hyviä juttuja ei nykyisin likaa pääse lukemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi muiden maalittaminen oli se syy miksi poistin. Raskasta jengiä.

      Poista
  19. Olet Räyhis suomi twitterin hauskin ja viihdyttävin twiittaaja. Älä anna huumorintajuttomien kusipäiden lannistaa. Ja palaa jos se itsestäsi tuntuu vielä mielekkäältä ja vaivan arvoiselta. Et ole velkaa kenellekään. Hyvää jatkoa mitä ikinä päätätkin! t. seuraajasi

    VastaaPoista
  20. Minulta meni koko keissi ohi kun tein töitä ja huomasin tweetin mobiiliclientin välimuistissa vasta sitten kun tili oli poistettu. Buugin ketjun alta vasta lukaisin mistä on kyse. Olihan se tweettisi vähän turhankin kärkevä ja henkilöön menevä. Mitä olen noin 20 vuoden nettikirjoittelu-"urani" aikana oppinut, koskaan ei pitäisi (edes aiheellisen) kritiikin yhteydessä mainita ketään henkilöä nimeltä, vaikka kuinka ärsyttäisi - se on varma tappio. Hyvä että tajusit sen, mutta harmi että nykyajan "aktivisteille" se ei riitä. Ihminen on joko virheetön tai paskakasa, muita vaihtoehtoja ei näköjään ole.

    Twitterissä kieltämättä vittumaisinta on tuo kuvankaappauspöyristely - en voi ymmärtää. Paljon hyvää kertoo sinusta se, että et maininnut edes näiden blokkilistasankareiden nimimerkkejä. Sanomattakin selvää, että olet ollut yksi lempiseurattavistani, kieron synkkä ja sekopäinen huumori kun uppoaa minuunkin. Toivottavasti tulet takaisin. PS. Muista ilmata patterit!

    VastaaPoista
  21. Ikävää, et jouduit lähtemään. Minulle. Sun twiitit on aina ollu niitä, joita oon nauranut ääneen. Ja niitä, miks oon sanonut useita kertoja "ei saatana", hyvässä että pahassa. Aina ei oo hymyilyttänyt, mut harvan ihmisen kanssa koskaan on 100 % samalla aaltopituudella.

    Mutta mukavaa, että lähdit. Sun mielenterveydelle. Jos susta jonain päivänä tuntuu siltä, että haluut palata twitteriin, siellä se odottaa. Jos sitä päivää ei tule, sä oot silloin todennut, ettet menettänyt mitään. Mutta siinäkin tapauksessa aika voi kullata muistot, että ehkä sä joskus vanhana muistelet twitteriä hauskana seikkailuna!

    Parempaa jatkoa elämääsi :)

    -macce

    VastaaPoista
  22. Tsemppiä ja iso peukalo...

    VastaaPoista
  23. Oon seurannut sua vuoden maat ja saanut monet hyvät naurat. Harmi että tää on mennyt näin typeräksi. Kiitos ja voimia ^^

    VastaaPoista
  24. Älä nyt ainakaan kokonaan katoa, suurin osa sun jutuista on ollut järkeviä ja lopuillekin on saanut nauraa. Ja noita valokuvausjuttuja on kiva katella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä! Katselen tulevaisuutta avoimin mielin!

      Poista
  25. Voimia. Aina on hyvä muistaa, että suurin osa on fiksuja (sinä olet), mutta pieni apinalauma saa aikaan valtavaa meteliä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu se 2.0 pottakampaus-spedejengi jaksaa ulista, onko nyt kolmas päivä menossa. Melkoisia paskapuheita levittävät meikäläisestä, mutta antaa levittää. Kyllä fiksut ihmiset tajuavat ketkä ovat pöljiä.

      Poista
  26. No voihan perse mikä juttu! Olin itte pois muutaman päivän, ja sillä aikaa tää viimesin sotku on tapahtunut.
    Mä ymmärrän miksi lähdit, oon itsekin joutunut välillä ihan älyttömien paskamyrskyjen kohteeksi, tosin ei ne oo mitään verratuna näihin sun kokemuksiin. Itse sun seuraajana toivoisin kovasti sun palaavan, mutta ymmärrän jos et halua.
    Sun jutut on niitä, jotka saa mut repeilemään eniten, ja monesti on tullut tilanne, että oot twiitannu just sen, mitä ittekin oisin halunnu sanoa, mut en oo uskaltanu/kehdannu.

    Jatkan blogin seuraamista joka tapauksessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin blogiin tulee lisää matskua tulevaisuudessa, twitterin suhteen kaikki on vielä auki.

      Poista
  27. Harmi että homma on käynyt noin raskaaksi. Tsemppiä sulle! Toivottavasti palaat vielä Twitteriin. Sun ja Saurin jutut on parasta viihdettä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olen tässä sähköpostitellut Pekan kanssa ja yhteistyö jatkunee jossain muodossa :D

      Poista
  28. Moro. Sä oot ollu twitterin ainoita ihmisiä, jotka on uskaltanu sanoo sen mitä suurin osa haluais sanoa ja huudattaa tuota kaikista mädintä kansanjoukkoa, twitterin sarjaloukkaantujia. Ne on kuin se yks vittumainen kaveri, joka on aina oikeessa vaikka suusta valuis kuinka literaalista paskaa, et voi ikinä "voittaa", mutta voit heittää bensaa liekkeihin ja nauraa kun ne yrittävät ämpyillä millä tahansa järjettömällä argumentilla takaisin paskavuoren huipulle "voittajaksi", tajuamatta kuinka vitun tyhmiltä ne näyttää aivoilla varustetun kansalaisen silmin. Lähtipä laukalle.

    Toivottavasti nään sut vielä twitterissä, vitun sama mitä joku vitun pahanhajunen kansanryhmä susta ajattelee, antaa palaa vaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti viitsin palata sinne juu, annetaan noiden pölkkypäiden huutaa keuhkonsa pihoille ensin :D

      Poista
  29. Maalittaminen ei tarkoita mitään. Tuulesta temmattu termi. Eipä tosin kommarien sanapelit yllätä, pelaavat niitä aina savuverhoksi, joska mätä aate ei kestä lähempää tarkastelua.

    Mut tuu takas twitteriin, ni saadaan nauraa sun hölmöille jutuilles.

    VastaaPoista
  30. Tsemppiä. En edes tiedä mistä päädyin seuraamaan tiliäsi. Todennäköisesti se oli kuitenkin juuri rakentava twiittaaja polemiikin seurauksena. Saurin vetäminen tähän mukaan on kyllä blokki-ryhmältä häkellyttävän alhainen teko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 2.0 porukkaa vituttaa vaan kun eivät tiedä työpaikkaani niin eivät pääse maalittamaan. Sauri on taas näkyvä hahmo niin hänen peräänsä kelpaa mussuttaa. Säälittävää porukkaa toi 2.0 jengi.

      Poista
  31. Moikka! Hienoa, kun kerroit masennuksesta, koulukiusaamisesta ja tästä kaikesta muustakin. Huumori on tosiaan vaikea laji, ja huumorintajuja on varmaan niin paljon kuin ihmisiäkin. Itsellänikin on melko kamala pyllykakkahuumori, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi jaan pimeimpiä juttuja lähinnä muutamien lähi-ihmisten kanssa whatsapissa...

    Olen nauranut raivokkaasti joillekin jutuillesi, kun taas jotkut menivät niin pahasti ihon alle, että jouduin lopulta blokkaamaan sinut. Ihon alle siinäkin mielessä, että mietin joskus tuntikausia, miten huonosti tällaisia juttuja kirjoittava ihminen mahtaa voida, ja miten hän saisi apua. Eikä minulla ole omassa elämäntilanteessani jaksuja auttaa tuntemattomia someihmisiä, mutta onneksi Saurilla oli!

    Kaikkea hyvää sinulle!

    VastaaPoista
  32. En voi muuta sanoa koko keisiin, kuin että voimia helvetsiti. Somesotureiden kikkelit on pystyssä vieläkin, mutta kyllä ne siitä veeltostuu. Vaikka se twiitti oli hölmö, niin ei siitä pidä ketään ampua. Nämä soturit oli vaan taas odottanut, että rakentava tviittaja erehtyy. Ja kaikki meistä erehtyy. Aina. Jopa somesoturit. Mutta niiden virheet on selkääntaputtelijoilla kuitattu. Toivottavasti tuut takaisin, twitter on kovin tylsä ilman sun horinoita ja kuvia.
    Tsempit sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jan! Se voi muuten olla, että mielensäpahoittajilla menee vielä viikonloppu ja loppuelämä piloille :D

      Poista
  33. Tsemppiä, we will miss you. Muista että imbesillit on onneksi aina vähemmistössä :)

    VastaaPoista
  34. Olen lukenut ääneen miehelleni mm. automatkoilla hulvattoman hauskoja twiittejäsi. Tällainen kohta kuuskymppinen virkanainen on saanut nauraa katketakseen! Harmi, että tämä onnellisten maa on täynnä tosikkoja, ja valitettavan usein he ovat naisia. Jatka samaan malliin. Nyt luin eka kerran blogiasi. Kiitos siitäkin. Aika paskaa olet saanut kokea, mutta olet tolpillasi. Hyvä, kun kirjoitat.

    VastaaPoista